Kwestie taksówkowe. Kilka faktów i wyjaśnień

Dodane: 08-08-2016 07:57
Kwestie taksówkowe. Kilka faktów i wyjaśnień Transport w nowym miejscu bywa uciążliwy, a gdy mamy ważne biznesowe spotkanie nie ma czasu na korzystanie z komunikacji miejskiej. Warto mieć numer na przewóz osób warszawa oraz wpisać go sobie jeszcze przed wyjazdem.

Planowanie transportu

Organizacja zagranicznej wycieczki to sprawa wymagająca niełatwych przygotowań, a co za tym idzie trzeba poświęcić na to odpowiednią ilość czasu. Ważnym aspektem jest oczywiście transport na lotnisko (jeżeli lecimy za granicę) lub na miejsce docelowe w przypadku wycieczki krajowej. Wiadomo, że w pierwszym przypadku ciężko pojechać samochodem, ponieważ parkingi przy lotniskach są dość drogie, a przecież nie warto przepłacać. W takim wypadku sporo ludzi decyduje się na przewozy grupowe autokarem czy autobusem, jednak i to, nie zawsze się sprawdza.

Optymalnym rozwiązaniem wydaje się być podróż taksówką. Dojedziemy o takiej godzinie o jakiej chcemy, nie jesteśmy przecież uzależnieni od żadnego rozkładu jazdy, jak w przypadku podróży autobusem czy pociągiem. Do tego dotrzemy na miejsce szybciej i bezpiecznie. A co najważniejsze wyjdzie to taniej niż pojechanie własnym autem i zaparkowaniem go na lotnisku.


Zjawisko car-sharingu

Car-sharing jest to model biznesowy wypożyczalni samochodów, gdzie możliwe jest wypożyczanie samochodu na krótki czas, często z godziny na godzinę. Jest on atrakcyjny dla klientów, którzy tylko sporadycznie korzystają z pojazdu, a także dla tych, którzy chcieliby okazjonalnie mieć dostęp do samochodu innego typu. Organizacja wynajmu samochodów w tym modelu może być komercyjna, lub użytkownicy mogą być zorganizowani jako spółki, instytucje publiczne, spółdzielnie lub ugrupowania ad hoc.

Usługi car-sharingu są dostępne w ponad tysiącu miast w wielu krajach między innymi przez przedsiębiorstwa takie jak Autolib, City Car Club, Greenwheels, Stadtmobil, Zipcar czy CityBee. Tradycyjne wypożyczalnie samochodów wprowadziły własne usługi typu carsharing, w tym Hertz on Demand, Enterprise CarShare, Avis On Location, Uhal Car Share. Ponadto producenci samochodów również wprowadzili usługi typu carshare, w tym car2go Daimlera, DriveNow BMW i Quicar Volkswagena.

W grudniu 2012 roku było około 1,7 miliona użytkowników car-sharingu w 27 krajach, wliczając tak zwane usługi peer-to-peer, według badań Transportation Sustainability Research Center przy U.C. Berkeley. Spośród nich 800 000 użytkowników znajdowało się w Stanach Zjednoczonych. W listopadzie 2012 firma Zipcar miała 767 000 członków i oferowała 11 000 pojazdów na terenach Ameryki Północnej i europy, co czyni ją światowym liderem sieci car-sharingowej. Natomiast Car2go jest dostępne w 17 miastach na całym świecie z liczbą klientów równą 275 000 na styczeń 2013 roku.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Car-sharing


Wikipedia o publicznym transporcie zbiorowym

W Polsce podstawowe kwestie dotyczące publicznego transportu zbiorowego reguluje ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.

Publiczny transport zbiorowy może odbywać się w Polsce na podstawie:

umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy organizatorem a operatorem,
potwierdzenia zgłoszenia przewozu lub decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Ustawa o o publicznym transporcie zbiorowym nakazuje oznakowanie środków transportu, którymi są wykonywane usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w sposób widoczny dla pasażera, podawanie rozkładu jazdy do publicznej wiadomości na wszystkich dworcach i przystankach wymienionych w rozkładzie jazdy, a także upublicznianie cenników opłat lub taryf oraz regulaminów przewozu osób (zawierających warunki obsługi podróżnych, warunki odprawy oraz przewozu osób i bagażu, wskazujących podmiot właściwy do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług oraz terminy ich rozpatrywania).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy